Sidor

söndag 21 oktober 2012

Baby påslakan med gullig döskalle, uggla och sköldpaddor :)

Några babypåslakan som jag sydde i somras. (Örngott sydde jag till men har inte fotat.)

sängkläder baby
Svart bomullstyg från IKEA som jag haft liggande jättelänge. Döskallen är från ett återanvänt lakan. Sicksackade först fast det på maskin men tyckte inte det blev så bra och broderaderade även runt om med Mouliné-garn i lila toner. från Panduro. Ville ha en lila metallic med så jag fodrade hela påslakanet på insidan med ett stycke återanvänt ljuslila lakan då det blev lite hårt med metallictråden på insidan. Det fick även bli en lila kant som inramning.
Blir bra både som lite stadigare bomullsfilt och påslakan.
Är lite osäker på hur metallictråden kommer att hålla efter många tvättar men de flesta av dessa Mouline-garner ska hålla för 60 grader (Panduro har olika sorter och inte mkt info om tvättråd så detta fick jag googla fram på andra webbsidor.)

sängkläder baby
Av ett återanvänt påslakan, återanvända tröjor och textilpennor ("gamla" från Panduro) blev detta påslakan till. Fick hjälp med designen av min 10-åriga son. Han ville ha en storebrorssköldpadda med sovande lillebror på ryggen :) och så har vi ritat tillsammans



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

SÖDERTÄLJE, Sweden, Sweden
Här har jag har skrivit en del om egna erfarenheter av att använda och sy tygblöjor. Sen har det blivit lite om andra saker som jag börjat sy. Några inlägg om Asperger som vi har i familjen har det också blivit samt lite om EC. Hoppas att bloggen kan vara av intresse och till hjälp för någon. Ha en bra dag!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *