Sidor

torsdag 6 juni 2013

Snabbrecension Imse Vimse formsydd flanell, äldre modell


Nu har vi testat Imseblöjan i flanell en del. Passformen är ganska bra men jag saknar något att fästa ihop den med, så man kan sammanfatta med att den inte passar oss.

Jag är van vid formsydda med knappar och utan knappar som används med snappi (möjligen går kardborre oxå för sej ibland ;) och drauppisar (ullbyxa i dra upp modell).
Pulbyxa använder vi inte eftersom I blir röd för att det blir för tätt för honom. Även då jag har provat med pulskal har blöjan inte suttit bra om jag bara fäst den med pulskalet. Så jag föredrar helt klart knappar eller snappi. Snappin faster inte bra i flanell, de gånger jag fått på den har den sen ramlat av inne i ullbyxan och det är ju inte bra om den ligger där och kanske skaver mot bebis hud, inte alls bra.
Annars är flanellen som material helt okej. Nackdelen är att det blir en ganska stel blöja med bara flanell som enda material i flera lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

SÖDERTÄLJE, Sweden, Sweden
Här har jag har skrivit en del om egna erfarenheter av att använda och sy tygblöjor. Sen har det blivit lite om andra saker som jag börjat sy. Några inlägg om Asperger som vi har i familjen har det också blivit samt lite om EC. Hoppas att bloggen kan vara av intresse och till hjälp för någon. Ha en bra dag!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *